söndag 4 september 2011

söndag..



jaha då var man hemma efter ett litet äventyr till öland. jag till skillnad från Uwe håller ju på med riktig grejer och inte ponnyridning på trötta dammiga ök som knappt orkar gå. nog om det.
dagen till ära hade solen och vinden verkligen vaknat och gjorde sitt bästa för att kram musten ur de tappra som startade ölandstrampen, det bör tilläggas att en person hade kört loppet 41 gånger vilket jag ser som unikt/ idioti ;).






ungefär halva loppet 60 km gick i kantvindens tecken och de som onte orkade lida ordentligt fick släppa. sedan var det medvind och gruppen splittrades ytterliggare. jag hade legat och sparat mig på nervägen men ville damma på lite på slutet och efter några (ca 10 st) långa förningar där inte alla (5) tog sitt ansvar och varför skulle de? fick jag släppa. sedan blev det solokörning ca 25 km och då var det inte mycket med mig. men tillslut med crispiga ben rullade jag in i mål där den rutinerade speakern hälsade mig välkommen och jag genast drog i mig 9 plastmuggar vatten samt två med saft. jag bjöd bort min sista sportdryck till en långhårig Karlskronakille, vet inte om det bättrade på min karma men ja så blev det.






efter målgång käkade jag och Tommy kroppkakor samt kvitterade ut sitt pris, en prydnadsko. väldigt fin..


för övrigt hade vi en väldigt fin och lyckad tävling i lördags och jag hoppas alla hade minst lika trevligt som jag.


nu över till studion!!








1 kommentar:

  1. Suveränt bra jobbat! Du blev kanske både trött och dammig?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.