lördag 10 september 2011

Nu ska jag bli stark!

Om man inte är tillräckligt kry för äventyr får man göra annat, tex köra ett corepass på Friskis.
Core, eller korr som ledar-Johanna från Österlen säger, är ett pass som tränar bålstyrkan, balansen och koordinationen.




Johanna, min syster Emma, min sambo Linda

Samtidigt som mitt pass ledde min syster Anna barngympapasset i stora salen.




Anna checkar in barn

Jag lär få träningsvärk, men jag tänker mig att corestyrka ger fördel för alla triathlongrenar framöver.




Spionbild inifrån salen (trots sträng bevakning)




Självklart genomfördes passet i mina Vibram fivefingers!

Mobilt inlägg

6 kommentarer:

  1. Om ni undrar vad min bror Rasmus gjorde så trekkade han på Stenshuvud. Aktiv lördag? Jepp!

    SvaraRadera
  2. Yes yes , Blev 24km kuperad och även väldigt sandig hike idag. Sanden är ingen höjdare när man har en välpackad ryggsäck ;)

    SvaraRadera
  3. Runt 15kg, men det är ju mest för träningens skull. är ju inte så att man behöver ha så mycket för en sådan här dags etapp!

    SvaraRadera
  4. Vi då?
    Undrar Marianne och Krister som vallar föräldrarna på Österlen

    SvaraRadera
  5. Stort tack M o K för att ni gjorde dem aktivt sällskap. Vi var oroliga ett tag för att de satt själva och sysslolösa. Tack ännu en gång!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.