onsdag 21 september 2011

Intervju med bagaren och cyklisten Jens Duvander

När vi på HÖG PULS fick möjlighet att intervjua Kristianstads handgående nakenbagare nummer ett tog vi självfallet chansen att få veta lite mer om hans idrottsliga bakgrund och varför han valt mountainbike som träningsform. En träning som lett fram till att han för några veckor sedan genomförde Cykelvasan.

Ålder: 37
Utbildning: Conditor / Bagare
Yrke: Conditor
Familj: Sambo Johanna och sonen Emil 10 år
Bostadsort: Åhus
Träningstimmar 2010: ca 650 h
Tränar (grenar): MTB/ rullskidor och gymmar. Kan inte springa för tillfälligt pga gammal knäskada. (skit mä)
Längd: 179
Vikt: 83
Idrottsbakgrund: gymnastik/friidrott och innebandy å mycket löpning.
Klubb: Duvanders haha
Personliga rekord du är stolt över: 1.84 på 4 :e försöket i höjd . En söndag vid 25 års ålder med en kebab pizza i magenJ

Hur lång var cykelvasan och hur långt tid tog det för dig? 9.4 mil 3h44min

Varför kan du gå på händer? Mest självlärd

Vilken är din favoritkaka? Mina egna gräddbullar

Varför har du valt just MTB? Mitt knä började jävlas, då va det ett roligt alternativ .

Hur förberedde du dig för cykelvasan? Cykla långa sträckor på blandat underlag (många backar är ett måste) med mountainbike å inte med racercykel .

Hur tufft är det på en 10-gradig skala? 6

Under vilka timmar var det motigast för dig under loppet och varför? Sista 1.1/2 för det va rätt mycket sand i spåret.

Vad äter/dricker du under loppet? Banan, choklad vatten och kolhydrats dryck

Vilken utrustning och märke på utrustningen har du? Trek 6500

Hur känndes kroppen dagarna efter tävlingen? Lite mör i låren men annars helt ok J

Hur snygg tycker du Therese Alshammar är på en 10-gradig skala? 6

Vilket är ditt favoritgodis? Vingummi

Vem tror du vinner IM på Hawaii om några veckor? Pass ! har inte så bra koll.

Om jag vill delta i cykelvasan vad och hur ska jag träna och vad ska jag tänka på? Lägg undan racern ! kör bara MTB !!!!!!!

Kommer du att delta nästa år och har du även andra målsättningar? Ja , jag kommer att köra nästa år. Sen vill jag göra fler svenska klassiker och ställa upp i ett triatlon .Men det får bli när jag blir bättre i knäet.

Här kommer Jens i full fart hojtandes
"Flytta på dig kä***g" Hon flyttade sig!

Här kan ni läsa och se mer av Jens (OBS Naket!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.